Kontrola czasu pracy
Zainstalowanie dodatkowych czujników pozwala na uzyskanie danych o czasie i miejscu pracy poszczególnych urządzeń zamontowanych w pojeździe.
Dane te mogą być przedstawione w formie graficznej lub tabelarycznej.
Identyfikacja kierowcy
W zależności od zastosowanych rozwiązań, kierowca może być identyfikowany poprzez:
- chip w formie "pastylki Dallasa"
- wpisanie swojego kodu
- kartę bezstykową
- klucz kodowy
Podłączenie do dostępnej w pojeździe magistrali CAN
Dzięki podłączeniu poprzez interfejs do magistrali CAN możliwe jest nie tylko sczytywanie informacji o poziomie paliwa, ale również innych parametrów eksploatacyjnych pojazdu, takich jak prędkość, stan licznika, ciśnienie w obwodzie hamulcowym, całkowite zużycie paliwa, obroty silnika, temperatura płynu chłodzącego, otwarcie drzwi i inne (pod warunkiem, że parametry te będą dostępne w szynie CAN pojazdu).
Czujnik pracy sprzętu
Instalowany jest wszędzie tam, gdzie zachodzi potrzeba rejestracji pracy dodatkowego sprzętu zainstalowanego na pojeździe np. pompy, agregaty itp.
Identyfikator naczepy
Identyfikator w postaci chipu, montowany w gnieździe złącza spiralnego, łączącego przyczepę z ciągnikiem. Stosowany w przypadkach, gdy możliwe jest wymienne używanie naczep. Umożliwia tworzenie zestawień pracy przyczep.
Czujnik otwarcia
Magnetyczny lub transponderowy (chip o unikatowym numerze odczytywany drogą radiową). Umożliwia kontrolę otwarcia klap, drzwi, itp.