Kontrola czasu pracy
Zainstalowanie dodatkowych czujników pozwala na uzyskanie danych o czasie i miejscu pracy poszczególnych urządzeń zamontowanych w pojeździe.
Dane te mogą być przedstawione w formie graficznej lub tabelarycznej.
Identyfikacja kierowcy
W zależności od zastosowanych rozwiązań, kierowca może być identyfikowany poprzez:
- chip w formie "pastylki Dallasa"
- wpisanie swojego kodu
- kartę bezstykową
- klucz kodowy
Podłączenie do dostępnej w pojeździe magistrali CAN
Dzięki podłączeniu poprzez interfejs do magistrali CAN możliwe jest nie tylko sczytywanie informacji o poziomie paliwa, ale również innych parametrów eksploatacyjnych pojazdu, takich jak prędkość, stan licznika, ciśnienie w obwodzie hamulcowym, całkowite zużycie paliwa, obroty silnika, temperatura płynu chłodzącego, otwarcie drzwi i inne (pod warunkiem, że parametry te będą dostępne w szynie CAN pojazdu).
Czujnik pracy sprzętu
Instalowany jest wszędzie tam, gdzie zachodzi potrzeba rejestracji pracy dodatkowego sprzętu zainstalowanego na pojeździe np. pompy, agregaty itp.
Termometr
Do urządzenia pojazdowego można podłączyć elektroniczny termometr. Ten element montowany jest najczęściej w pojazdach "chłodniach".
Identyfikator naczepy
Identyfikator w postaci chipu, montowany w gnieździe złącza spiralnego, łączącego przyczepę z ciągnikiem. Stosowany w przypadkach, gdy możliwe jest wymienne używanie naczep. Umożliwia tworzenie zestawień pracy przyczep.
Czujnik otwarcia
Magnetyczny lub transponderowy (chip o unikatowym numerze odczytywany drogą radiową). Umożliwia kontrolę otwarcia klap, drzwi, itp.