Konfiguracja systemu SMOK dla Nijman/Zeetank International Logistic Group

Warunkiem świadczenia usług transportowych przez Nijman/Zeetank International Logistic Group, jaki postawiły mu koncerny petrochemiczne było wyposażenie floty cystern w system lokalizacji pojazdów GPS. Z dumą oznajmiamy, iż SMOK - System Monitorowania Obiektów Kraków został wybrany do tego celu jako najbardziej optymalny spośród wszystkich istniejących na rynku.
Holenderska firma Nijman/Zeetank International Logistic Group zajmuje się szeroko pojętymi usługami logistycznymi: transportem (dystrybucja szkła, produktów naftowych, paliwa, gazu i innych towarów), magazynowaniem i czynnościami celnymi. Składająca się z pięciu przedsiębiorstw Grupa działa na terenie Niderlandów, Niemiec, Polski i Wielkiej Brytanii. Firma współpracuje między innymi z koncernami petrochemicznymi Royal Dutch Shell Group i British Petroleum (BP), które w ramach kontraktu z Nijman/Zeetank International Logistic Group określiły szczegółową specyfikację systemu monitoringu floty pojazdów obowiązującą tego przewoźnika. Spośród spełniających wyznaczone standardy systemów, wybrany został System Monitorowania Obiektów Kraków (SMOK) projektu, produkcji i obsługi ELTE GPS. Dzięki sprawdzonej opinii na rynku, funkcjonalności oprogramowania GPS Monitor i Rejestr GPS oraz możliwościom sterownika ET-GPS-GSM system został zaimplementowany i skonfigurowany w oparciu o wytyczne Shella i BP. W myśl umowy pomiędzy producentami paliw a przewoźnikiem, koncerny BP i Shell uzyskały licencje klienckie, pozwalające na śledzenie bieżącej lokalizacji zleconych transportów.
Zestaw urządzeń pojazdowych zainstalowany w cysternach marki Scania obejmuje:
- komputer pokładowy ET-GPS-GSM umożliwiający monitorowanie w czasie rzeczywistym pozycji samochodów na mapie dzięki aplikacji GPS Monitor oraz bieżący zapis danych i ich archiwizację w bazie Rejestr GPS;
- transponderowy czujnik krańcowy oparty na technologii RFID, umożliwiający autoryzację dostępu do komory załadunkowej paliwa;
- przycisk napadowy;
- specjalny interfejs magistrali CAN, w którym, celem normalizacji danych przesyłanych pomiędzy pojazdami różnych marek w tej samej flocie, zastosowano standard FMS obejmujący sygnały:
- całkowite zużycie paliwa,
- czas pracy silnika,
- stan licznika,
- poziom paliwa,
- nacisk na tylną oś,
- naciśnięcie hamulca,
- włączenie tempomatu.
Produkowane przez nas oczujnikowanie instalowane było w pojazdach podczas montażu cystern na linii produkcyjnej w Belgii. Komunikacja sterownika z serwerem odbywa się za pośrednictwem sieci GSM.