Więcej informacji

Konfiguracja systemu SMOK dla Nijman/Zeetank International Logistic Group

Warunkiem świadczenia usług transportowych przez Nijman/Zeetank International Logistic Group, jaki postawiły mu koncerny petrochemiczne było wyposażenie floty cystern w system lokalizacji pojazdów GPS. Z dumą oznajmiamy, iż SMOK - System Monitorowania Obiektów Kraków został wybrany do tego celu jako najbardziej optymalny spośród wszystkich istniejących na rynku.

Holenderska firma Nijman/Zeetank International Logistic Group zajmuje się szeroko pojętymi usługami logistycznymi: transportem (dystrybucja szkła, produktów naftowych, paliwa, gazu i innych towarów), magazynowaniem i czynnościami celnymi. Składająca się z pięciu przedsiębiorstw Grupa działa na terenie Niderlandów, Niemiec, Polski i Wielkiej Brytanii. Firma współpracuje między innymi z koncernami petrochemicznymi Royal Dutch Shell Group i British Petroleum (BP), które w ramach kontraktu z Nijman/Zeetank International Logistic Group określiły szczegółową specyfikację systemu monitoringu floty pojazdów obowiązującą tego przewoźnika. Spośród spełniających wyznaczone standardy systemów, wybrany został System Monitorowania Obiektów Kraków (SMOK) projektu, produkcji i obsługi ELTE GPS. Dzięki sprawdzonej opinii na rynku, funkcjonalności oprogramowania GPS Monitor i Rejestr GPS oraz możliwościom sterownika ET-GPS-GSM system został zaimplementowany i skonfigurowany w oparciu o wytyczne Shella i BP. W myśl umowy pomiędzy producentami paliw a przewoźnikiem, koncerny BP i Shell uzyskały licencje klienckie, pozwalające na śledzenie bieżącej lokalizacji zleconych transportów.

Zestaw urządzeń pojazdowych zainstalowany w cysternach marki Scania obejmuje:

  • komputer pokładowy ET-GPS-GSM umożliwiający monitorowanie w czasie rzeczywistym pozycji samochodów na mapie dzięki aplikacji GPS Monitor oraz bieżący zapis danych i ich archiwizację w bazie Rejestr GPS;
  • transponderowy czujnik krańcowy oparty na technologii RFID, umożliwiający autoryzację dostępu do komory załadunkowej paliwa;
  • przycisk napadowy;
  • specjalny interfejs magistrali CAN, w którym, celem normalizacji danych przesyłanych pomiędzy pojazdami różnych marek w tej samej flocie, zastosowano standard FMS obejmujący sygnały:
    • całkowite zużycie paliwa,
    • czas pracy silnika,
    • stan licznika,
    • poziom paliwa,
    • nacisk na tylną oś,
    • naciśnięcie hamulca,
    • włączenie tempomatu.

Produkowane przez nas oczujnikowanie instalowane było w pojazdach podczas montażu cystern na linii produkcyjnej w Belgii. Komunikacja sterownika z serwerem odbywa się za pośrednictwem sieci GSM.

Monitoring pojazdów w firmach transportowych

ZAUFALI NAM