Kontrola czasu pracy
Zainstalowanie dodatkowych czujników pozwala na uzyskanie danych o czasie i miejscu pracy poszczególnych urządzeń zamontowanych w pojeździe.
Dane te mogą być przedstawione w formie graficznej lub tabelarycznej.
Identyfikacja kierowcy
W zależności od zastosowanych rozwiązań, kierowca może być identyfikowany poprzez:
- chip w formie "pastylki Dallasa"
- wpisanie swojego kodu
- kartę bezstykową
- klucz kodowy
Podłączenie do dostępnej w pojeździe magistrali CAN
Dzięki podłączeniu poprzez interfejs do magistrali CAN możliwe jest nie tylko sczytywanie informacji o poziomie paliwa, ale również innych parametrów eksploatacyjnych pojazdu, takich jak prędkość, stan licznika, ciśnienie w obwodzie hamulcowym, całkowite zużycie paliwa, obroty silnika, temperatura płynu chłodzącego, otwarcie drzwi i inne (pod warunkiem, że parametry te będą dostępne w szynie CAN pojazdu).
Czujnik pracy sprzętu
Instalowany jest wszędzie tam, gdzie zachodzi potrzeba rejestracji pracy dodatkowego sprzętu zainstalowanego na pojeździe np. podnośnik itp.
Czujnik otwarcia
Magnetyczny lub transponderowy (chip o unikatowym numerze odczytywany drogą radiową). Umożliwia kontrolę otwarcia klap, drzwi, itp.
Przełącznik kierowcy
Pojazd można doposażyć dodatkowo w przełącznik (przełączany przez samego użytkownika pojazdu) sygnalizujacy fakt w jakim celu w danej chwili wykorzystywany jest przez niego pojazd, czy do celów służbowych czy prywatnych - powyższe niezbędne jest dla celów tworzenia analiz i zestawień np. czasu pracy kierowcy.